Vincent Cassel

24.01.2014 21:04

https://payload88.cargocollective.com/1/8/269711/4067397/Vincent%20Cassel%202_1500.jpg

Pôvodné meno: Vincent Crochon
Dátum narodenia: 23. november 1966
Miesto narodenia: Paríž, Francúzsko
Výška: 187 cm

Rodina
Otec: Jean-Pierre Cassel nar. Crochon (herec)
Matka: Sabine Litique (novinárka)
Súrodenci: Matthias (rapper), nevlastná sestra Cécile Cassel (herečka)
Vzťah: rozvedený s Monicou Bellucci
Deti: Deva (narodená 12.septembra 2004) a Léonie (narodená 21.mája 2010)

Kariéra:
Cassel je francúzsky herec anglicky hovoriacemu svetu najviac známy z filmov Dannyho dvanástka (2004), Dannyho trinástka (2007), či Čierna labuť (2010). Rozhodol sa stať hercom v 15 rokoch hoci predtým sľúbil svojej matke, že nevstúpi do filmovej brandže. K filmu sa prebojoval v roku 1991, keď obdržal rolu v Les Clés du paradis. Casselov prelom vo filmovej brandži bola rola vo filme Nenávisť (1995), kde hral problémoveho mladíka z parížskeho predmestia. Film sa dočkal medzinárodného úspechu a herečku Jodie Foster zapôsobil natoľko, že jej produkčná spoločnosť zariadila distribúciu v Amerike. Hral v mnohých ďalších filmoch ako Apartmán (1996), v ktorom účinkovala aj jeho budúca manželka Bellucci, Dobermann - vojna gangov (1997), Bratstvo vlka (2001) či v kontroverznom filme Zvrátený (2002), v ktorom sa objavil úplne nahý a jeho filmovov kolegyňou bola jeho vtedajšia manželka Monica Bellucci.

Cassel e vo svete známy najmä vďaka filmom v anglickom jazyku ako napríklad Dannyho dvanástka (2004), Dannyho trinástka (2007), Čierna labuť (2010), Vykoľajení - Hra s neverou (2005), Nevesta cez Internet (2001), Posol: Príbeh Johanky z Arku (1999), Kráľovná Alžbeta (1998) či Shrek (2001), kde daboval Robina Hooda. 

Francúzsky filmový historik Tim Palmer opísal Cassela ako jednu z najcharizmatickejších a najsvojráznejších francúzskych hviez. Opisuje ako Cassel hrá v populárnych ale aj viac intelektuálnych snímkoch, v ktorých väčšinou hrá postavy, ktoré sa nepredvídateľne menia medzi pozitívno/zvodnými a negatívno/grotesknými - často dokonca počas jednej role.

Čierna labuť
Vo filme Čierna labuť (2010) zobrazuje postavu Thomasa Leroya, režiséra baletu Ľabutie jazero.

ZDROJE:
https://en.wikipedia.org/wiki/Vincent_Cassel
https://www.imdb.com/name/nm0001993/?ref_=nmbio_bio_nm
https://www.csfd.cz/tvurce/2024-vincent-cassel/

24.01.2014 21:10

Vincent Cassel hrá vo filme Čierna labuť Thomasa Leroya - často hrubého režiséra baletu, ktorý vyberie Ninu Sayers (Natalie Portman), aby hrala v jeho najnovšej verzii Ľabutieho jazera hlavnú rolu Ľabutej královnej. Svojím psychicky a sexuálne hrubým chovaním voči Nine ju nevedome uvedie do víru skazy, klasického pre filmy Darrena Aronofskeho. Kým vo Francúzsku je Cassel legitímna filmová hviezda, pre amerických divákov najznámejší pre postavy vo filmoch Dannyho dvanástka a Dannyho trinástka, ale vrava okolo Čiernej labute by mohla pre Cassela už túto zimu spôsobiť obrat aký zažil Javier Bardem. Vulture sa rozprával s hercom o jeho novom filme (Čierna labuť) a či vlastne hrá postavu zobrazujúcu Von Rothbarta z Ľabutieho jazera. 

Keď poznáme dej Ľabutieho jazera, máme si vyvodiť, že postava Thomasa Leroya je analogická k baletnému čarodejovi Rotbartovi?
Vidím tam tú spojitosť. Ale na druhú stranu ja som tiež ten druhý chlap, Francúz; on je choreograf. Nie som si ani istý, že Aronofsky je schopný všetko vysvetliť. Ale vo filme je toľko zrkadiel, ktoré v určitom momente začínajú zobrazovať odraz vášho vlastného chápania. A to je to čo to robí zábavné. Neviem či ste si to všimli.

Ja som si začal vytvárať spojitostli s originálnym príbehom Ľabutieho jazera až potom. Najprv som bol pohltený s vaším vzťahom s Ninou a či bol sexuálny ale bol iba o chlapovi, ktorý sa snažil priniesť to najlepšie z jej výkonu.
Naozaj si nemyslím, že je to len o tom aby sa s ňou vyspal. Nemyslím si, že mu na tom záleži. Ale myslím si, že ak je tanečníčka na svojom vrchole, môže sa do nej zamilovať. Ale kým sa tam dostane je stále v procese a to nič neznamená.

Je to celkom očividné zo scénky, kde poviete niečo ako „Ja som ťa zviedol, teraz zveď ty mňa“ a potom len tak odídete.
Vo filme často len tak odkráčam. Pointa a idem. Hrozná primadona.

Vidíte to ako presný opis sveta baletu?
Je to celkom blízko. A tentoraz zobrazujú bolesť baletu. Lebo to je strašné. Nikdy som nebol profesionálny tanečník, ale pamätám si tú bolesť a po víkendoch by som sa bál vrátiť späť. Je to ako byť boxerom alebo mnícom. Je to výzva.

Priblížené zábery krvácajúcich nôh sú nechutné.
Chodili ste niekedy s tanečníkom/kou?

Nie nechodil. Ale z filmu som sa naučil, že ak máte fetiš nôh nebudete sa chcieť stať baletným tanečníkom.
Musíte mať veľmi zvátený fetiš nôh.

Niektoré hodnotenia Čiernej labute spomínajú štýl filmovania aký má Roman Polanski a David Cronenberg. Ale čo vidíte v Čiernej labuti čo to robí očividne Aronofskeho film?
Keď si pozriete všetky jeho filmy všimnete si určitý štýl. Vyvíja sa. Rozdiel medzi dobrým režisérom a povedzme „skutočným“ režisérom je, že skutočný režisér vždy skúša nové veci. V pozadí tohto filmu môžete cítiť Wrestlera. Má štýl (Aronofsky) a myslím, že je jeden z najlepších jeho generácie.

Čierna labuť má už teraz pozoruhodný šum ocenení – ale vy robíte filmy po celom svete. Záleží vám na takých veciach?
Jedna z cool veci, ktoré moja práca prináša, je že môžete cestovať a spolupracovať s cool ľudmi. Ale samozrejme my na tom záleží, robíte si srandu? Je to česť a znamená to veľa, byť vo filme s toľkou pozornosťou na americkom trhu. Ak sa mi podarí byť súčasťou amerického priemyslu, je to obrovský krok. To my pomôže produkovať moje francúzske filmy, vytvorí mi to prístup k všetkým tým skvelým režisérom. Je to hra. Hráte, idete, niekedy prehráte.

Preložené z https://www.vulture.com/2010/12/vincent_cassel_black_swan_inte.html